Helgen

Har haft fullt upp bokstavligen i helgen, men nu äntligen har jag tid.
Så ska sammanfatta helgen till er.

Sov över hos big sis i Torsdags kväll till fredag eftersom vi skulle upp tidigt och köra in till malmö.
Men de blev inte så tidigt som tur va.
11.30 skulle vi va på Lanza, men som vanligt va vi 10,15 min sena ^^
Kvällen slutade rätt sent, hemfärden påbörjades runt halv 7, 7.
Alla 50 hårmodeller skulle färgas, klippas, få sin outfit och emellan åt öva catwalk koregrafi med Lina (lldancestudio danskoregraf) & mig (koregrafassistent).
Jag och syster var någon av dem som fick våra hår fixade sist.
Vi blev super nöjda med resultaten: ) Tack Lanza !

När allt va klart och vi skulle hem va jag riktigt hungrig.
Hade bara ätit en mack till frukost, en pizza slize som vi fick när vi kom till Lanza.
Så när vi kom hem vid halv 8 till kävlinge åt jag som bara den ^^

Mot kvällen på fredagen övade ja lite körteori innan jag la mig till sängs.
Tidig natt eftersom jag skulle va i Malmö redan 8 på lördag.

Lördagmorgon var jag tvungen att gå upp redan halv 7 för att hinna med äta frukost och klä mig innan vi åkte ner till Ica för att handla några redbull till mig (så trött va jag).
Jag va i god tid på St:Gertrud, men så småningom började hårmodellerna droppa in en efter en.

När dem flesta modellerna kommit började vi gå ner till catwalken och öva.
Först finalen sen grupp efter grupp (totalt 4).
När all första övning va färdig övad börjades styling av kvällsmodellerna och sminkning av dagmodellerna.
Jag blev en dagmodell som skulle visa min färgning.

Programmet och dagen såg ut såhär i Schema:

* 8.00 Hårmodeller samlas och börjar öva Catwalk koregrafi+final (pointera Lina,Emelie,Eric & Melissa inte där utan på modevisning lödde C-syd. Därav jag som assistent).

* Ca 09.30 Övning slut, börja styla kvällsmodeller, sminka dagmodeller.

* Ca 10.45 2:a övning av Catwalk koregrafi. Lunchmat.

* 13.00 Anländer frisörer från Sverige som ska kolla, första dagvisnin börjar.

* 13.30 Jag & en tjej till går in och visar färgning, innan dess 3 modeller klipps på scen. Andra modeller klipps och visar hårfärger, detta fortsättertill ca 16.30

* 16.00 Dansarna anländer. Mat, Baguetter.

* 16.30 Första föreställning slut, scen byggs om och alla ska fixas färdiga och fixas.

* 19.00 Kvällsshow börjar: 1. Rumba dans 2. Hårvisning,modeller 30tal - Fashionista 3. Arbete på scen till musik 4. Dansare - harajuku 5. Hårvisning,modeller Harajuku 6. Hårvisning,modeller 80tal 7. Arbete på scen till musik 8. Dansare - material girls 9. Hårvisnin,modeller Rockabilly 10. Arbete på scen till musik 11. FINAL !

* Ca 20.00 Alla hårmodeller grupp bilder, hänga kläder & få present (hårprodukter)

Där fick ni en titt på ungefär hur dagen såg ut i lördags (bilder kommer)
Efter allt hade jag & syster bråttom.
Vivi & Petra kom och hämta oss och så körde vi till Mr med yngsta dottern hoffer för att fira dem. Grattis igen: )
Någon gång runt halv 11 stack vi till Systers lägenhet där pappa hämtade mig och Petra.
När jag kom hem va jag så trött,så trött att jag satte mig en snabbis vid datorn (då ringde sebbesight och ville jag skulle komma och festa, NEJ TACK FAST JAG VELAT), sen somnade jag !

Söndags, vaknade jag 12.30 (A)
Blev hämtad 14.30, körde till C-syd och kolla sista modevisningen.
Fick en "Tack för all hjälp"present av Lina, tack så mycket :)
Sen handlade jag 3 nya skor, riktigt snygga. Jag är kär i dem ^^ (bilder kommer)
Efter de va de hem äta , plugga, åka till syster, plugga sova.

Idag Måndag körlektion dubbel 10.10 till 11.30. (glömde mobilen i bilen när syster lämna mig).
11.30 blev jag lämnad av min kära körlärare vid dörren till lägenhet. Han är för snäll ^^
I panik leta jag efter min mobil eftersom jag trodde jag glömt den i lägenheten.
Men nej sån tur hade jag inte : (
Fick in på msn och be kompisar ringa Emelie von scheele så hon kunde ringa min syster. Ingen svara : (
Till sist kom pappa och hämta och berättade att syste ringt och mobilen låg i bilen ^^
Nu sitter jag hemma, har gjort några körteoritester och väntar på att tiden ska gå fortare.
Så syster kan sluta jobba, komma till kävlinge för att lämna min mobil och dansa.
Tyvärr kommer hon inte förrän runt 9, om jag har tur runt 8 .
Aja måste plugga nu igen. Hörs !
Oj detta inlägget blev långt hoppas ni orkar läsa min fullspeckade och händelserika helg + måndag ^^


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0